משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪ (לא כולל ריהוט)

איך עושים אמבטיה ראשונה לתינוק

אמבטיות לתינוק

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

מה צריך להכין לקראת האמבטיה הראשונה; מתי עורכים את האמבטיה? איך רוחצים תינוק? הידעתם, אסור לשפשף את עור התינוק; כל מה שצריך לדעת בשביל שעת רחצה נעימה ומוצלחת ועוד, בשורות הבאות:

מזל טוב, נולד לכם תינוק. כבר הרבה זמן לפני הלידה קפצתם לפצפונים והצטיידתם במוצרי תינוקות. הכול מוכן ונוצץ לקראת בואו הביתה. עכשיו רק צריך להתחיל להשתמש במוצרים שקניתם. אחד הדברים הראשוניים הם אמבטיה לתינוקות. איך מבצעים את המשימה המפחידה הזו, ממה מתחילים, איך נהפוך את שעת הרחצה לחוויה משותפת בין ההורים לתינוק? פצפונים עושים סדר באמבטיה. אם תרצו לדעת למה בכלל צריך אמבטיה לתינוק כתבנו על זה מאמר נפרד על הנושא.

כמה דברים שחייבים לדעת לפני שאנו נגשים לפרקטיקה:  

  • כדאי לזכור שזו לא אמבטיה הראשונה של התינוק. התינוק שהה במשך תשעה חודשים בתוך מים חמימים. על כן הוא אמור להכיר את ההרגשה של המים. 
  • ארגון הבריאות העולמי ממליץ לקלח את התינוק רק אחרי 24 שעות לאחר הלידה. 
  • מומלץ לרחוץ את התינוק בין פעם ביום לפעם ביומיים, בתנאי שהחיתול והפנים נשארים נקיים.
  • אימא שלי תמיד הייתה אומרת: "לעולם, לעולם אל תשאיר את התינוק שלך ללא השגחה באמבטיה – אפילו לא לשבריר שנייה!"
  • הרבה הורים טריים חוששים מלעשות את האמבטיה הראשונה. אפשר ורצוי לעשות אותה בליווי הסבתא או חברה מנוסה.

מהי השעה הטובה ביותר לעשות אמבטיה לתינוק?

זמן האמבטיה הוא בשעות הערב לפני הארוחה ולפני השכבת התינוק לשינה. כמובן, זה יכול להשתנות. העיקר לא בזמן שהתינוק עייף מדי או לאחר ארוחה שהוא עלול לפלוט. 

פרקטית – איך רוחצים תינוק? 

שלב ראשון – הכנת החדר והאמבטיה

  1. שימו מד מעלות בחדר אמבטיה וחממו את החדר לטמפרטורה של 25 מעלות. 
  2. ממלאים את האמבט במים עד לגובה של חמישה סנטימטרים, לאחר מכן שמים קצת שמן או סבון תינוקות. 
  3. אם קניתם אמבטיית תינוק שיש לה מד טמפרטורות מעלות מובנית בתוכה, מלאו את האמבטיה לתינוקות במים לטמפרטורה של 36 מעלות. אם אין לכם, טבלו את המרפק שלכם במים והרגישו שהמים לא חמים או קרים מדי. 
  4. הכינו מגבת ובגדים, קרם לחות, חיתולים ומשחת החתלה על שידת החתלה בצמוד אליכם.

שלב שני – רחצה

הפשיטו את התינוק. אם אזור החיתול מלוכלך, נגבו ונקו אותו. הכניסו באיטיות את התינוק לתוך המים כדי שיתרגל. החזיקו אותו ביד בצורה כזו שהראש והגב מונחים על היד. היד השנייה תהיה זו שרוחצת את התינוק. מתחילים לרחוץ באמצעות כוס פלסטיק ושופכים בעדינות על גופו מכיוון הראש לאזור התחתון של הגוף. 

את הפנים מנקים באמצעות צמר גפן או מטלית. אל תשכחו לשטוף את כל האזורים בהם מצטבר לכלוך, כמו בקפלי הרגליים והידיים, מתחת לצוואר ובאזור החיתול.

בשום שלב לא מכניסים את ראשו של התינוק למים.

זמן השהות המומלץ באמבטיה לתינוקות

אם התינוק רגוע ושמח, אפשר להמשיך להשאיר אותו באמבטיה, כמובן, בהשגחה מלאה, לדבר ולשיר לו. אם הוא אינו רגוע, הוציאו אותו מיד. בדרך כלל משך זמן הרחצה הוא כחמש דקות כדי שהמים לא יתקררו… 

ייבוש וניגוב לאחר המקלחת

בסיום הרחצה, נעטוף את התינוק במגבת ונשים אותו על שידת ההחתלה. נחתל ונלביש אותו. חשוב להדגיש שאין לשפשף את העור שלו כמו שאנחנו רגילים, העור של התינוק עדין ורגיש. 

לסיכום – רחצת התינוק נראית בפעמים הראשונות משימה מסובכת אבל האמת שזה די פשוט וקל ותינוקות ממש אוהבים אמבטיות, הם רגועים במים חמים וכיף להם, ניתן לרכוש ציוד נלווה להמבטיה כמו טרמומטר לאמבטיה או מברשת רכה לתינוק ועוד, הכול תחת קטגוריה ציוד נלווה לאמבטיות. בהצלחה.

הרשמה לניוזלטר

קבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לבלוג

מאמרים נוספים באותו נושא

כסא אוכל עיגולים תכלת
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

מה צריך לדעת לפני שקונים כיסא אוכל לתינוק

התינוק שלכם כבר אוכל באופן עצמאי ודורש לשבת עם כל המשפחה סביב השולחן; כמה סוגי כיסאות קיימים? מה צריך לדעת לפני שבוחרים כיסא אוכל שיתאים

כסא בטיחות
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה!  מעבר

מה אתם מחפשים?