משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪ (לא כולל ריהוט)

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

כסא בטיחות

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה! 

מעבר למה שהחוק דורש מאתנו ההורים, בחירת כיסא בטיחות לתינוק הוא עניין מורכב. יש כמה שיקולים שצריך לקחת בחשבון, ואל לנו ההורים לזלזל בבחירה. כדי שנבין מה הם הפרמטרים לבחירת כיסאות בטיחות, פצפוצים מגישים לכם את השיקולים ל לבחירת כיסא בטיחות לרכב כדי שתבחרו כיסא בטיחות מתאים לילדכם.

מה זה בכלל כיסא בטיחות ולמה הוא משמש?

כיסא בטיחות משמש להושבת תינוק ברכב כדי למנוע תזוזה בזמן תאונת דרכים או בעת עצירה פתאומית. לפי מחקרים שנערכו בעולם, שימוש נכון בכיסא בטיחות מפחית את סיכוי התינוק להיפגע בזמן תאונת דרכים.
כיסא בטיחות רתום לרכב באמצעות חגורת הבטיחות של הרכב וכולל חגורות לרתימת הילד אליו. במדינות רבות השימוש במושב בטיחות לתינוקות מחויב על-פי חוק.

מה אומר החוק בישראל?

על-פי תקנה 83א לתקנות התעבורה, התשכ״א–1961, חייבים להושיב את הילד עד גיל 3 בכיסא בטיחות תקני. ילד עד גיל 8 צריך לשבת במושב מגביה שנקרא בשם "בוסטר". אצל תינוק עד גיל שנתיים כיסא הבטיחות צריך להיות מופנה נגד כיוון הנסיעה. 

איפה ממקמים את הכיסא ברכב?

לפי מחקרים רבים הנקודה הבטוחה ביותר ברכב לעגינת הכיסא היא במרכז המושב האחורי ברכב. יש לשים את הסלקל על מושב ללא כרית אוויר. אם כרית אוויר יש לבטלה.

איך נבחר כיסא בטיחות מתאים לתינוק שלנו?

אוקיי, עכשיו כשהבנו שחייבים להניח את התינוק במושב הבטיחות, איך בוחרים כיסא מתאים ובטיחותי לפעוט שלנו? 

ישנם חמישה סוגים של מושבי בטיחות:

סלקל לתינוק מיועד לתינוק מגיל לידה עד גיל שנתיים לפחות. התקנה נגד כיוון התנועה כדי לספק הגנה מרבית לראש ולגב התינוק.
שימו לב שהסלקל הוא כזה המתאים לחיבור לעגלה. בין הסלקלים שנחשבים איכותיים במיוחד אפשר למצוא לדוגמה את סלקל אייקון שניתן לחברו למרבית העגלות. ניתן לחבר את הסלקל לרכב באמצעות חגורת הבטיחות, או באמצעות בסיס איזופיקס לשדרוג הבטיחות. (איזופיקס הוא רצועה עם אבזם המתחבר לוו המחובר לשלדת הרכב ומונע את תזוזת הכיסא.) 

בוסטר עם גב ורצועות פנימיות מגיל שנתיים ועד גיל חמש (ממשקל 9 ק"ג ועד משקל 18 ק"ג). להם יש חגורה מובנית בתוך הבוסטר עצמו. התקנת המושב עם כיוון הנסיעה. 

בוסטר עם גב ללא רצועות פנימיות – גב מושב הבוסטר מספק התאמה של חגורת בטיחות הרכב למידות הילד (ממשקל 18 ק"ג ועד גובה 125 ס"מ).

בוסטר בלי גב וללא רצועות פנימיות מגיל חמש ועד גיל עשר או מגובה 125 ס"מ ומעלה עד גובה 145 ס"מ. התקנת המושב עם כיוון הנסיעה. כדי להפחית את הנזק בזמן תאונה חגורת בטיחות צריכה להיות ממוקמת על אגן הירכיים ובמרכז בית החזה. הרעיון של הבוסטר שהוא מגביה את מושב התינוק, וכך חגורת הבטיחות של הרכב מותאמת לגודל הילד.

מושב משולב ישנה אופציה לרכוש בוסטר אחד המכיל בתוכו את כל שלושת השלבים כגון בוסטר של מותג: Infanti המתאים לילדים ממשקל 9 ק"ג ועד 36 ק"ג. 

איך נדע לבחור את כסא הבטיחות הכי בטוח עבור ילדינו?

מה יותר חשוב מלבדוק את נושא הבטיחות כאשר מדובר בכיסא בטיחות לתינוק. ועל כן כאשר בוחרים מושב בטיחות לתינוק, מומלץ לבחור במושב איכותי של מותג מוכר כמו מותג סימפון  מבית אינפנטי המספק הגנה מרבית עם מערכת איזופיקס חדישה ובטיחותית. הרבה הורים צעירים מנסים לחסוך בעלויות, אבל אל תחסכו בבטיחות התינוק. כיום יש בשוק מבחר ענק של מושבי בטיחות. מומלץ בהחלט לבדוק היטב לפני שרוכשים את המושב כדי לוודא שהתינוק שלכם בטוח ביותר. 

ואלו כמה פרמטרים שכדאי לשים עליהם לב בנושא הבטיחות.

תו תקן:

כיסא הבטיחות צריך להיות בעל תו תקן אירופאי וכן לקבל אישור ממשרד התחבורה. 

תאריך תפוגה:

הידעתם שלכיסאות בטיחות יש תאריך תפוגה? כן כן, פקיעות תוקף היא בין חמש לעשר שנים, תלוי בהוראות היצרן. אתם בטח שואלים את עצמכם, למה יש תאריך תפוגה? התשובה היא שמכיוון שכיסאות בטיחות נמצאים ברכב הם מתבלים ונסדקים בגלל השמש היוקדת..
סיבה נוספת, על רוב כסאות הבטיחות יש מדבקות המסייעות להורים לחגור את התינוק, במשך הזמן המדבקות נופלות וההורים עלולים לחגור בצורה לא נכונה. על כן בחרו כיסא בטיחות שתאריך הייצור שלו קרוב כמה שיותר לתאריך הקנייה. תאריך התפוגה נמצא על מושב הבטיחות.

נושא חשוב נוסף הוא נוחות ההורים והתינוק:

אחרי שהבנו את חשיבות הבטיחות אפשר להתמקד בעניין הנוחות. 

שימו לב לאפשרויות עיגון מושב הבטיחות לרכב. ודאו שיש מעבר נוח להשחלת רצועת הבטיחות של הרכב, להתקנה קלה ומהירה. שימו גם לב להטיית המושב למצב שכיבה. בכיסא בטיחות של סימפון למשל, ישנם ארבעה מצבי שכיבה. שימו לב שריפוד הכיסא נשלף כדי לכבס במידת הצורך.

לסיכום: במילים הכי פשוטות, כיסא בטיחות מציל חיים! במקרה של תאונה חלילה כיסא בטיחות איכותי עם תו תקן יכול להיות ההבדל בין חיים למוות ולכן אסור לזלזל בו. לכן מומלץ לרכוש כיסא מחנות אמינה ומוכרת בתחום מוצרי תינוקות.

זקוקים לכיסא בטיחות חדש לתינוק? אצלנו בפצפונים תמצאו מגוון כסאות בטיחות ממיטב החברות והמותגים המובילים והאיכותיים בשוק. בהתאמה לכל רכב עם אחריות מלאה ועם תו תקן המציל חיים. 

הרשמה לניוזלטר

קבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לבלוג

מאמרים נוספים באותו נושא

כסא אוכל עיגולים תכלת
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

מה צריך לדעת לפני שקונים כיסא אוכל לתינוק

התינוק שלכם כבר אוכל באופן עצמאי ודורש לשבת עם כל המשפחה סביב השולחן; כמה סוגי כיסאות קיימים? מה צריך לדעת לפני שבוחרים כיסא אוכל שיתאים

כסא בטיחות
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה!  מעבר

מה אתם מחפשים?