משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪ (לא כולל ריהוט)

איך לבחור מוצץ לתינוק?

מוצצים

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

מזל טוב, אמא ואבא חדשים נולדו! עם לידתו של תינוק נולדים גם ההורים מחדש, בייחוד אם מדובר על לידת ילד ראשון. ההיצע של עולם הציוד הוא גדול ומבלבל, כשהתשוקה שלכם היא לספק לבייבי המושלם את המענה הכי טוב עבורו. מוצץ הוא אחד מאמצעי ההרגעה האפקטיביים ביותר בקרב תינוקות, אולם חשוב לדעת כי מוצץ אינו מוצר אחיד, ויש בשוק אינספור דגמים, איך תדעו כיצד לבחור את המוצץ הנכון לנסיך הקטן? אנחנו כאן עם המדריך להורה הנבוך.

מוצצים – מאיזה גיל כדאי להרגיל את התינוק?

תנועת המציצה של המוצץ, מסייעת, לפי מומחים רבים, לשיפור הקואורדינציה בין הלשון, החיך והלסת, וכן ידוע שלמוצץ תפקיד חשוב בהתפתחות יכולות האכילה והדיבור. עם זאת יש לדעת, כי במקרה בו תרצו להניק את התינוק כבר מהשלה הראשון, חשוב לדחות את מתן המוצץ, חודש עד שישה שבועות מאז הלידה, כדי לאפשר לתינוק לרכוש את פעולת היניקה הטבעית, השונה מפעולת המציצה של מוצץ. במידה ואתם מעוניינים ישר להזין את התינוק דרך פטמת בקבוק, אין מניעה לתת מוצץ לתינוק כבר מהיום הראשון ללידתו.

התאימו את המוצץ לגיל המדויק של התינוק

שוק המוצצים מציע מוצרי מציצה לפי שלבים, כאשר כל מוצץ מוצאם לשלב התפתחותי אחר, חשוב להצטייד במוצץ הנכון לכל שלב המתאים לגודל חלל הפה של התינוק. 

מוצץ שלב ראשון: מתאים מגיל 0 עד חצי שנה.

מוצץ שלב שני: מתאים מגיל חצי שנה עד שנה וחצי.

מוצץ שלב שלישי: מתאים מגיל שנה וחצי ועד 3 שנים.

חשוב לדעת, כי ניתן להשתמש במוצץ משלב מוקדם, גם אם התינוק שלכם כבר גדל.

בדקו האם קיים תו תקן על המוצץ

תינוק הוא יצור רך ורגיש, וחשוב מאוד לדאוג שישתמש רק במוצרים בטיחותיים, בייחוד כשמדובר במוצץ הבא במגע עם פנים הפה. חשוב לשים לב כי המוצץ מגיע מחברה אמינה וידועה כמו למשל מוצצי אוונט או מוצצי סובינקס וכן עומד בדרישות תו התקן הישראלי. מוצצי סובינקס ומוצצי מאם ידועים בשוק כמוצרים איכותיים ואמינים במיוחד.

מוצצים – לטקס או סיליקון?

פטמות המוצצים השונים עשויים משני חומרי גלם: לטקס וסיליקון. מוצצי הלטקס ידועים בעמידותם בפני נשיכות, ולכן מתאימים גם לתינוקות שגידלו כבר שיניים, אולם חשוב לדעת כי הלטקס מתבלה מהר בשמש, וחשיפה ממושכת עשויה לעוות את צורת המוצץ, אולם חיסרון זה מצביע על יתרון סביבתי, שכן הלטקס הינו חומר מתכלה.

לעומת הלטקס, הסיליקון הינו חומר עמיד במיוחד, שאינו מתרגש גם לא מקרינת שמש, אולם הוא רגיש לנשיכה, ולכן יש להחליף מוצץ כאשר נוצרים בו סימני נשיכה.

לכל חומר יתרונות וחסרונות שונים, העדפה של מוצץ כזה או אחר, תלויה לבסוף בהורים ובדרישת התינוק.

המוצץ האורתודונטי

חשוב שהמוצץ יהיה מותאם לחלל הפה, כדי לאפשר תנועה ומרחב פעולה ללשון. לכן כדאי לבחור במוצץ עם פטמה שטוחה בחלקה התחתון, וכן צרה מספיק, כדי שלא לגרום ללחץ על הלסתות ועל השיניים. בנוסף, חשוב לבדוק את מידת הרכות והגמישות של הפטמה.

מוצץ המאפשר לנשום כיאות

חשוב לוודא כי במגן הפה של המוצץ, קיימים חורים למעבר אוויר נוח ונשימה טובה גם תוך כדי השימוש במוצץ.

איפה תקנו מוצצים לפצפונים שלכם? הכירו את פצפונים

פצפונים היא חנות אביזרי התינוקות המובילה בישראל. היא מלווה אתכם בחוויית ההורות שלב אחר שלב, ומעניקה ייעוץ, הדרכה ושירות מעולה. בפצפונים תוכלו למצוא מגוון מוצצי איכות לצד עגלות, אביזרי התפתחות, ציוד ראשוני, צעצועים ועוד. פצפונים – חנות שתינוקות אוהבים.

הרשמה לניוזלטר

קבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לבלוג

מאמרים נוספים באותו נושא

כסא אוכל עיגולים תכלת
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

מה צריך לדעת לפני שקונים כיסא אוכל לתינוק

התינוק שלכם כבר אוכל באופן עצמאי ודורש לשבת עם כל המשפחה סביב השולחן; כמה סוגי כיסאות קיימים? מה צריך לדעת לפני שבוחרים כיסא אוכל שיתאים

כסא בטיחות
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה!  מעבר

מה אתם מחפשים?