משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪ (לא כולל ריהוט)

מדריך לבחירת מנשא לתינוק

מנשא לתינוק

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

מה ההבדלים בין המנשאים השונים ואיך אנחנו יכולים לקבוע איזה מנשא יהיה הכי נוח לנו ולתינוק שלנו? האם נשקפת סכנה בריאותית לתינוק במנשא? פצפונים מגיש מידע על כמה מנשאים בולטים והמאפיינים שלהם: 

כולנו יודעים שהימים לפני הלידה הם ימים מרגשים במיוחד. יש המון הכנות לקראת בוא התינוק. חלק מההכנות הן רכישת מוצרים לתינוקות. אחד מהמוצרים הוא מנשא לתינוק. הרבה אימהות מתלבטות איזה מנשא מתאים לרכוש. יש כמה סוגים של מנשאים והם נחלקים בעיקר לשלוש קבוצות. אז איך ניגשים לבחירת מנשא? מתי קונים מנשא? על כך במאמר הבא: 

אז למה צריך מנשא לתינוק?

מנשאים מקילים על האימהות בחיי היומיום שלהן ומאפשרים להן לשאת את התינוק ובמקביל להיות עם זוג ידיים פנויות כדי לאכול לשתות ולנוח, וגם לצאת לקניות ללא עגלה שמסרבלת את היציאה מהבית. גם לתינוק נוח כשהוא רואה את העולם הגדול בגובה העיניים. המנשא תורם להתפתחות תקינה של התינוק. 

הנה לכם שלושה סוגי מנשאים:

מנשאים מערביים: 

מדובר במנשאים קלאסיים ופופולריים המותאמים לנשיאה על הבטן או על הגב, עם הפנים אל האימא או החוצה. מנשא מערבי נראה בצורת ילקוט בעל רצועות כתפיים מרופדות ואבזמים. המעלה שלו שהוא קבוע, עמיד ויציב. הוא מתאים לנשיאת תינוק עד למשקל של 12 קילוגרמים. למנשאים המערביים קיימות גרסאות שונות.

יתרון המנשאים המערביים 

האימא לא צריכה לשבור את הראש כיצד ללבוש אותו ואיך לקשור את התינוק במנשא. המבנה של המנשאים האלה קבוע, מה שמפחית את ההתלבטות של ההורים איך ללבוש ולקשור את התינוק. 

חסרון המנשאים המערביים:

הם כבדים יותר וממילא משפיעים על זמן נשיאת התינוק על הגב או על הבטן.  

מנשאי בד 

מנשאי בד מכונים גם מנשאי כריכה כיוון שהתינוק נכרך על ידם. הרבה אימהות הולכות איתם. מדובר במנשא שעשוי מרצועת בד ארוכה הנכרכת על גוף התינוק. מנשאי בד מסוגלים לשאת עד כ-12 קילוגרמים. מומלץ לבחור מנשא בד שארוג מחומרים טבעיים נושמים בקיץ ומחממים בחורף כמו כותנה ופשתן. 

יתרון מנשאי בד

הם מאפשרים לשנות למספר תנוחות כמו כרבול, ערסול עוברי, שכיבה וישיבה.

חסרון מנשאי בד

האימא צריכה לדעת איך לכרוך את הבד על גופו של התינוק.. בגלל אופיים אימהות רבות פוחדות להשתמש בהם. הבטיחות תלויה במיומנות ההורה. מומלץ לבקש הדרכה מקצועית לפני השימוש במנשא בד. 

מנשאי צד

מדובר על מנשא מבד הנלבש באלכסון על כתף אחת, ללא קשירה.

יתרון מנשאי מד

לא צריך לדעת לקשור את המנשא, נוח ללבוש ולהסיר אותם במהירות. 

חסרונות מנשאי בד

מכיוון שזהו מנשא צד, ממילא המנשא לא סימטרי ועלול להכביד לכאוב בצד אחד של הגוף. 

מתי כדאי לבחור מנשא לתינוק?

אוקיי, עכשיו, כשאנחנו יודעים את היתרונות ואת המעלות של המנשאים השונים, נבדוק את הזמן שבו מומלץ לרכוש מנשא לתינוק. 

או תחילת ההיריון

למרות שבשלב מוקדם של ההיריון הרבה מהאימהות לא רוכשות מוצרים לתינוקות, כשמדובר במנשא לתינוק, מומלץ לרכוש אותו בשלב מוקדם. כיוון שבזמן הזה הגוף נמצא במצב שדומה לאחרי הלידה ואז אפשר למדוד ולבדוק איזה מנשא יתאים לכן. אבל בשום פנים ואופן אל תבחרו מנשא ממש לפני הלידה. כיוון שאי אפשר באמת לדעת איך המנשא ירגיש לכן אחרי הלידה.  

או לאחר הלידה

אנו ממליצים לכן לרכוש מנשא אחרי הלידה כשהגוף התחיל לחזור לעצמו. כך תוכלו לבדוק איזה מנשא הכי טוב למבנה הגוף העכשווי שלכן. כמו כן, מומלץ לקחת את התינוק לחנות ולהניח אותו בתוך המנשא. חשוב למדוד את המנשא כמה שיותר זמן, כך תוכלו להתרשם ממנו ולדעת שהוא נוח מספיק ואינו גורם לכן לאבי גב.

מה חשוב לדעת לפני שקונים מנשא?

מי המשתמש העיקרי? גבר או אישה? מה מידות הגוף שלו? אם מדובר במידות גדולות, בדקו שהמנשא עולה ונוח לכן. 
בדקו שהמנשא עומד בתקן הנקרא: Oeko-Tex 100 . התקן מתייחס לאיכות הבד שאינו מזיק לתינוק. מכיוון שתינוקות נוטים להתלכלך וללכלך, שימו לב שניתן לשלוף את הבד. כדי לכבס אותו בנפרד. את "מנשא אולטרה סופט מג'יק" ניתן לכבס במכונה.
אם אתם סובלים מכאבי גב ופריצת דיסק, בקשו מהמוכר מנשא שיש לו תמיכה אורתופדית כמו חגורת מותניים. העומס עובר מהכתפיים לאגן הירכיים וכך מונעים כאבי גב מיותרים.
אחד מהחסרונות של מנשא זה שאין בו מקום לאחסון מוצרים לתינוקות. לכן, אם חשוב לכם לאחסן, יש מנשאים עם כיסים המאפשרים לאחסן מוצרים. "למנשא פארק וואי" יש כיס קדמי לנשיאת חפצים חשובים.

בטיחות התינוק במנשא: 

ישנם כמה כללי הבטיחות שצריך לדעת לפני שמשתמשים במנשא:
שימו לב שהבד לא יכסה את פני התינוק. כמו כן, לא להצמיד את פני התינוק לחזה האימא  כדי שחס ושלום לא ייחנק.
כשהתינוק שוכב במנשא יש לשים לב לכך שסנטרו לא יגע בחזהו. הקפידו על רווח של אצבע אחת לפחות. הדבר עלול לגרום חסימה של דרכי הנשימה.
המנשא צריך להיות הדוק לגוף ההורה. זה חשוב לתינוק וחשוב מאוד לגב ההורה.
בזמן שהתינוק נמצא במנשא, שימו לב שיש לכם קשר עין עם התינוק. מקמו  אותו בגובה מספיק כדי שתראו אותו. כך תדעו מה מצב התינוק בכל עת. 

לסיכום: כאשר אנחנו מגיעים לרכוש מנשא, עלינו למדוד ולבדוק מספר סוגי מנשאים כדי למצוא את זה שמתאים לנו ולתינוק שלנו במיוחד. אתם מוזמנים לגשת לחנות מוצרי תינוקות שלנו ולבחור מנשא המתאים לכם ולתינוק שלכם. 

הרשמה לניוזלטר

קבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לבלוג

מאמרים נוספים באותו נושא

כסא אוכל עיגולים תכלת
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

מה צריך לדעת לפני שקונים כיסא אוכל לתינוק

התינוק שלכם כבר אוכל באופן עצמאי ודורש לשבת עם כל המשפחה סביב השולחן; כמה סוגי כיסאות קיימים? מה צריך לדעת לפני שבוחרים כיסא אוכל שיתאים

כסא בטיחות
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה!  מעבר

מה אתם מחפשים?