משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪ (לא כולל ריהוט)

עגלה או מנשא מה עדיף? המדריך למתלבטים

מנשא לתינוק
איך נדע האם לבחור מנשא או עגלה? מהי הבחירה הנכונה בעבורי? מה הכי מתאים ביותר לצרכים של התינוק שלי? במדריך הבא פצפונים מפרטים מהם היתרונות והחסרונות של מנשא לתינוק.

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

איך נדע האם לבחור מנשא או עגלה? מהי הבחירה הנכונה בעבורי? מה הכי מתאים ביותר לצרכים של התינוק שלי? במדריך הבא פצפונים מפרטים מהם היתרונות והחסרונות של מנשא לתינוק. 

ברוך ה' נולד תינוק מתוק וחמוד. והנה, עברה לה תקופה ואתן כבר רוצות לצאת החוצה, להשוויץ בתינוק ולהראות לו את העולם שבחוץ. אתן מתלבטות האם להוציא את התינוק בעגלה או במנשא. שאלת הנוחות הזאת עוברת בראש לכל אם באשר היא. כדי לקבל תשובה לשאלה זו, אנו, בפצפונים, מביאים לכם את היתרונות והחסרונות לעגלות ולמנשאים לתינוקות. אז לפני שאתם מחליטים מה לקנות כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות:

מה זה מנשא לתינוק?

מנשא הוא מוצר שמאפשר להורים לשאת את התינוק צמוד אליהם באמצעות רצועות כתפיים מרופדות ואבזמים. יש כמה סוגי מנשאים. מנשא מערבי, מנשא בד ומנשא צד. הם מתאימים מגיל שלושה חודשים ועד למשקלים גבוהים יחסית. המנשא  נוח, נעים, פרקטי בכל כך הרבה מצבים ותורם המון לתינוק ולכם.
יתרונות מנשא לתינוק מול העגלה:

  • ידיים פנויות: המנשא מאפשר  לכם להשאיר את הידיים פנויות לכל הצרכים האחרים במהלך הטיול.
  • ניידות: אם אתן נוסעות באוטובוסים כדאי לכן לחסוך את הטרחה שבהעלאת והורדת העגלה מהאוטובוס. אם אין לכם מעלית בבניין, גם זהו שיקול לקנות מנשא שמשקלו פעוט לעומת עגלה. 
  • תנוחה עוברית: הישיבה בתוך המנשא דומה לתנוחה של התינוק ברחם אימו, תנוחה עוברית. תנוחה זו תורמת להתפתחות הפיזית התקינה של התינוק, זאת לעומת עגלה, שבה התינוק שוכב. 
  • קרוב יותר: מנשא לתינוק לא רק נוח לתינוק אלא גם מרגיש קרוב ויוצר חיבור בין  התינוק לאם. כשהתינוק יושב בתוך המנשא הוא מרגיש את פעימות הלב של האם, את הריח המוכר, וכך מרגיש מוגן ועטוף. 
  • סיבות אסתטיות: הרבה נשים מעדיפות מנשא על פני עגלה לתינוק מכיוון שהמנשא מסתיר את הבטן שעדיין לא חזרה לעצמה מההיריון והלידה. 
  • רואה עולם: כשהתינוק יושב בתוך המנשא אפשר להניח אותו כשפניו לצד הבטן או להיפך, כשהוא רואה את העולם, דבר שתורם להתפתחות מוחית תקינה ואיכותית של התינוק. 
  • גזים: כשהתינוק יושב צמוד לאם, זה עוזר לו להפחית כאבי בטן. זאת בגלל הלחיצה הקלה על הבטן כשהתינוק עליכם. 
  • מחיר זול יותר: המחיר הוא פקטור משמעותי להרבה אנשים. מחיר המנשא הוא זול משמעותית ממחיר עגלה. לדוגמה, מנשא אולטרה סופט מג'יק איכותי מבית ציקו איטליה, עשוי מבדים רכים, מפנקים ונושמים, עולה רק 319.00 ₪ ויש מנשאים לתינוק החל מ 139 ₪ בלבד לעומת מחירי עגלות לתינוקות שאין עגלות עם פחות מארבע ספרות. אפילו הטיולון המומלץ שלנו טיולון מון עולה 790 ₪

יתרונות העגלה מול המנשא: 

  • כאבי גב: נכון שבהתחלה התינוק שלך קל משקל, אך בציר הזמן, כשהתינוק גדל, הנחת התינוק במנשא עלולה להכביד על הגב שכבר לא מצליח לעמוד בעומס ונותן את אותותיו. בפרט אם סבלת בעבר מפריצת דיסק. לעומת זאת, בעגלה התינוק יכול לשכב זמן רב . 
  • מוגבלות: כשיש לך עגלה את יכולה להניח בה את התינוק, להתנמנם במהלך היום ולעשות דברים אחרים שלא נוח לעשותם עם המנשא.לעומת זאת, כשהתינוק עליך, בתוך המנשא, הוא מוגבל לתנוחה עוברית בלבד. כמו כן, האמא מוגבלת לתנוחת עמידה וישיבה בלבד. 
  • הכנסה והוצאה: כשיש לכם עגלה, פשוט יותר להכניס את התינוק לתוכה, לעומת מנשא שבו נדרשת מיומנות  להכניס ולהוציא את התינוק. 
  • חיבוקים וקרבה לילדים האחרים: נכון שהתינוק זקוק לכל היחס בעולם, אבל כשיש לך עוד ילדים והתינוק נמצא במנשא, אין כל כך אפשרות לחבק את הילדים מכיוון שהמנשא תופס מקום מקדימה. 
  • סחיבה: העגלה מאפשרת לכם לסחוב את כל המוצרים הנצרכים לתינוק בזמן היציאה שלכם.
  • בטיחות: אין תקינה בטיחותית למנשאים בישראל. 
  • מזג אווירמזג האוויר בישראל מחולק לארבעה עונות. ולכן, כשקר מדי או כשחם מדי, יהיה נוח יותר להשתמש בעגלה לתינוק. 

גיל ומשקל התינוק: 

פרמטר חשוב בשיקולים שלכם הוא משקל התינוק וגילו. יש הבדל גדול בין תינוק בן שלושה חודשים ששוקל 8 ק"ג, שהוא הרבה יותר כבד וקשה לנשיאה, מתינוק באותו משקל בגיל עשרה חודשים. כיוון שבגיל עשרה חודשים התינוק כבר סוחב את עצמו. לעומת זאת, תינוק בן שלושה חודשים הוא כמו שק תפוחי אדמה קטן וכבד שזקוק לתמיכה מלאה.
לסיכום:
גם לעגלה וגם למנשא, לכל אחד היתרונות שלו. הקשיבו לצרכים ולהעדפות האישיות שלך ובחרי מה שמתאים לך. יש אימהות שיעדיפו מנשא ויש כאלה שיעדיפו עגלה. בסופו של דבר, חשוב לבחור מוצר שיהיה לך נוח איתו ומאיכות ייצור מעולה.
אתם מוזמנים לגשת לחנות שלנו בבית שמש. אנו ב"פצפונים" מלווים את חוויית ההורות בכל שלב- החל מיציאתו של התינוק לאוויר העולם, ועד לשלב בו הפעוט הופך לילד. בפצפונים תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים לתינוקות ובתוכם מבחר גדול של עגלות ממותגים איכותיים ביותר בשוק ובמחירים שווים לכל נפש.

הרשמה לניוזלטר

קבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לבלוג

מאמרים נוספים באותו נושא

כסא אוכל עיגולים תכלת
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

מה צריך לדעת לפני שקונים כיסא אוכל לתינוק

התינוק שלכם כבר אוכל באופן עצמאי ודורש לשבת עם כל המשפחה סביב השולחן; כמה סוגי כיסאות קיימים? מה צריך לדעת לפני שבוחרים כיסא אוכל שיתאים

כסא בטיחות
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה!  מעבר

מה אתם מחפשים?