משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪ (לא כולל ריהוט)

כיצד לבחור נדנדה לתינוק

נדנדת אפל

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

אם להחזיק את תינוק בזרועותיך במשך שעות על גבי שעות נשמע לך מתיש, את נורמלית לחלוטין; הפתרון? נדנדה! למה באמת נדנדה היא מוצר כל כך חשוב ואיך נבחר נכון? וגם איך נשמור על התינוק שלנו בזמן שהוא מתנדנד להנאתו. על כך במאמר הבא:

כל אמא יודעת שעד כמה שהיא רוצה להחזיק את התינוק כל הזמן, היא צריכה גם להתפנות לעיסוקיה היום יומיים כמו להכין ארוחת צהריים לילדים, כביסות ושלל מטלות שהבית דורש. כן, כל אמא גם צריכה כמה דקות מנוחה לידיים הדואבות ולשתות קפה בנחת. אחד הפתרונות המוצלחים לכך – נדנדה לתינוק. 

מה זה בעצם נדנדה לתינוק?

בדיוק כמו השם שלה, 'נדנדת תינוק'. מדובר על מושב מיוחד מרופד, המיועד לגילי שלושה חודשים ועד לשנתיים. בגילים אלה התינוק עדיין לא משתולל ומסתובב ואנחנו לא רוצים שהוא ייפול. 

נדנדת תינוק תלויה על מסגרת יציבה שמתנדנדת קדימה או אחורה.יש דגמים מתקפלים כמו הנדנדת פישר פרייס הזאת ויש דגמים חדשים ניתן למצוא שילוב של תנועות מעגליות וקפיצות למעלה ולמטה.

מהי חשיבות הנדנדה?

נדנדה לתינוק מרגיעה את התינוק בזמן שהוא בוכה. וזאת כי באותו זמן התינוק יושב בנדנדה בתנוחת ערסול, תנוחה המזכירה לו את התנוחה שהיה ברחם אימו. 

הנדנדה עוזרת לו לשחרר את הגזים ומסייעת לו להירדם בצורה שלווה יותר. 

כמו שכתבנו לעיל, היא גם עוזרת לידיים שלנו לנוח כשכבר קשה לנו להרים את התינוק. 

בנוסף, לישיבה בנדנדה יתרון, להבדיל מן המצב של שכיבה על הגב בעגלה, שם הוא רואה רק את התקרה. כשהתינוק נמצא בתוך הנדנדה הוא מביט על העולם מזווית טובה יותר. הוא יכול לשחק במובייל ולהשתעשע עם הצעצועים המסייעים להתפתחותו.

יש למשל נדנדה שנקראית ג'מפר שאותה תולים על משקוף ותינוקות ממש אוהבים לקפוץ בה.

אופן ההפעלה:

יש שלושה אופציות. כל אחת יש לה מעלות משלה. אתם תבחרו את מה שנכון לכם.

נדנדה ידנית:

נדנוד באמצעות הפעלה ידנית. אומנם נדנוד התינוק מתבצע ביד אבל זה משפיע טוב יותר על התפתחות הילד כי אין כמו נדנוד של אמא. לשומרי השבת זהו גם יתרון שמאפשר לנדנד את התינוק בשבת ללא חשש מוקצה וחילול שבת.

נדנדה חשמלית: 

נדנוד שניתן להפעיל באמצעות סוללות חשמל. מיותר לציין שהמעלה של נדנוד על ידי סוללות היא שאינכם צריכים לנדנד כל הזמן את התינוק. אך מדי פעם תצטרכו להחליף את הסוללות. 

נדנדה בעלת חיבור לחשמל:

יש נדנדות שמצריכות חיבור לחשמל אך החיסרון שלהם, שהן חייבות להיות צמודות לשקע חשמל בקיר.  

דברים נוספים שכדאי לבדוק על הנדנה

בדקו שאפשר לתלות על הנדנדה משחקים ומוביילים בהם התינוק יוכל לשחק ולהתפתח, והאם אפשר לחבר צעצועים שיעסיקו את התינוק. באתר "פצפונים" תוכלו למצוא מגוון של צעצועי התפתחות לתינוקות. 

בטיחות:

כשאתם באים לבחור נדנדה לתינוק, שימו לב, שיש רתמת בטיחות על המותן. יש נדנדות שיש להן רק שלוש נקודות עגינה. כיום ניתן למצוא נדנדות שיש להן גם חמש נקודות עגינה. 

ודאו  שלנדנדה יש תו תקן אירופי, שהמבנה מיוצר מפלסטיק איכותי והמושב עשוי מחומרים נושמים.   בדקו שאין חפצים ופינות חדים בנדנדה. 

הנדנדה צריכה להיות יציבה על פני השטח, שלא תתהפך חס וחלילה כשהתינוק ינוע בתוכה. 

יש נדנדות לתינוק שיש להן טיימר בטיחות לכיבוי אוטומטי. 

מה צריך לשאול את המוכר לפני הקנייה:

עד לאיזה משקל היא מותאמת? יש נדנדות שהמנוע שלהם מתקלקל כשהמשקל גבוה. 

האם ניתן להסיר את בד הריפוד כדי לנקות אותו או לכבס אותו?

האם ניתן להתנדנד בהן רק מלפנים לאחור/מצד לצד  או גם שילוב של שניהם?

האם התנודות משמיעות רעש שעשוי להפריע לתינוק?

האם קשת המשחקים יציבה ולא נופלת?

האם יש לה תו תקן?

האם המושב מתכוונן? 

האם אפשר לקפל? 

נדנוד מרגיע ובטוח: 

שימוש בנדנדה כשהתינוק ער ומפוקח זה בסדר, אבל ברגע שתינוק נרדם בתוכה, זה הופך למסוכן. ראש התינוק יכול לצנוח קדימה ודרכי הנשימה שלו עלולות להיחסם. 

אל תשאירו את התינוק בנדנדה ללא השגחת מבוגר.

אל תנדנדו את התינוק ללא רצועת בטיחות. 

מחירים:

מחירי הנדנדות נעים בין 140 שקלים כמו נדנדה מנגנת של המותג בייבי מישל, ועד 549 שקלים כמו נדנדה לאב אן האג Love N' Hug .

אם אתם מחפשים נדנדה לתינוק, אצלנו ב"פצפונים" תוכלו למצוא אותה ועוד מגוון ענק של מוצרים לתינוקות. עגלות, עריסות, כיסאות אוכל, אמבטיות לתינוקות ועוד. כל מה שאתם צריכים, במחירים נוחים לכל כיס.  בחנות תוכלו להתייעץ עמנו בכל הקשור למוצרי תינוקות. מוזמנים ליצור קשר אתנו באתר או לגשת לחנות "פצפונים" ברחוב יוסי בן קיסמא בבית שמש

הרשמה לניוזלטר

קבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לבלוג

מאמרים נוספים באותו נושא

כסא אוכל עיגולים תכלת
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

מה צריך לדעת לפני שקונים כיסא אוכל לתינוק

התינוק שלכם כבר אוכל באופן עצמאי ודורש לשבת עם כל המשפחה סביב השולחן; כמה סוגי כיסאות קיימים? מה צריך לדעת לפני שבוחרים כיסא אוכל שיתאים

כסא בטיחות
מאמרים בנושא ילדים ותינוקות

איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק

הידעתם ששימוש בכיסא בטיחות מפחית את הסיכוי למוות בתאונת דרכים ב-54% עד 80%? כמה סוגי מושבי בטיחות קיימים? לכל כיסא בטיחות יש תאריך תפוגה!  מעבר

מה אתם מחפשים?